Es fan, en alguns Instituts i Escoles quatre hores setmanals de Matemàtiques, quatre hores de Català i tres de Castellà, tres o quatre hores d'Anglès. Disposen de material audiovisual. Es fan hores de reforç. S'adapten currículums. Es fan valoracions psicopedagògiques...I el fracàs escolar és cada cop més gran.
I quina és la resposta dels polítics?, reformar les lleis. I a cada reforma anem perdent un llençol. Hem augmentat els anys d'escolarització obligatòria, hem augment les matèries, hem rebaixat el nivell d'exigència i hem aplicat la vella recepta de "si no vols caldo, tassa i mitja". I ara hem perdut bous i esquelles. S'ha aplicat la recepta més fàcil: si hi ha un 15 o 20 per cent d'alumnes que no assoleixen els continguts mínims, doncs anem de rebaixes, fem-los més mínims i així hi arribaran, acabarem amb el fracàs. Quin desastre!. Ha passat com a Austràlia amb els conills que per acabar amb la plaga van importar raboses i, llavors, aquestes es van adonar que els pobrissons dels uombabs i petits marsupials eren més fàcils de caçar que els esquis conills, doncs a per la peça més fàcil!. I així estem, els qui poden no volen perquè no s'esforcen, els qui no poden no arriben perquè continuen sense voler esforçar-se. Així que, reformem la Llei, que és més fàcil que redreçar els mals costums i és menys impopular que dir-li a un pare que la seva feina és educar, mentre que la del mestre és bàsicament, però no únicament, ensenyar.
En fi, som un llucet enfarinadet mossegant-nos la cua i recremant-nos a foc viu a la paella i sense oli.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada